05. 11. 2017.

Zemljo moja


Ovo je priča o jednoj je od najizvođenijih patriotskih pjesama, koja je u vrijeme kad je nastala, bila posvećena gastarbajterima, ljudima koji su odlazili iz tadašnje Jugoslaviije u druge zemlje u potrazi za poslom.

Pjesmu "Zemljo moja" je 1975.godine godina napisao jedan od najpoznatijih bh. kantautora Kemal Monteno a otpjevala je Ismeta Dervoz sa grupom Ambasadori. Na festivalu "Vaš šlager sezone '75." osvajaju četvrto mjesto sa ovom pjesmom, i nagradu "Zlatni mikrofon".

Pjevačica Ismeta Dervoz izjavila je jednom prilikom kako je pjesma Zemljo moja bila jedna od najomiljenijih pjesama Josipa Broza Tita, tadašnjeg predsjednika Jugoslavije, i da je često puštana na zvaničnim prijemima koje je organizirao Tito.

- Pjesma "Zemljo moja" napisna je kao ljubavna pjesma. To je pjesma rastanka i iščekivanja. U to doba bila je namijenjena gastarbajterima, ali je uskoro dobila drugu konotaciju zahvaljujući tome što je bila prihvaćena u određenim prilikama. I sam Tito je jako volio "Zemljo moja", kaže Dervoz.

Najveća nagrada za "Zemljo moja" smatra gospođa Dervoz, je to što pjesma traje već 40 godina. Prvi put je izvedena na festivalu Vaš šlager sezone 1975. godine, a jednako je popularna i danas.

Naročito mnogo se izvodi tokom državnih praznika BiH - Dana nezavisnosti 1. marta i Dana državnosti BiH 25. novembra i jedna je od najizvođenijih patriotskih pjesama u BiH.



Zemljo moja

Vidim polja što se žitom zlate
I na brijegu vidim rodni dom
Svakog trena mislim na te
Zemljo moja, zemljo moja.


A u polju moja duša spava
U sred žita kao zlatna klas
Postelja joj meka trava
Zemljo moja, zemljo moja.


refren:
I dok ja nisam tu
Pokraj nje da skupa predamo se snu
Svaku noć čujem glas
Koji zove dođi sreća čeka nas.


Ovdje noći nisu tako plave
Ovdje sunce nema takav sjaj
ovdje nisu takve trave
Zemljo moja, zemljo moja.


U tvom klasju nek mi ljubav spava
Nek me čeka ja ću brzo doć
Nek je ljubi tvoja trava
Zemljo moja, zemljo moja.


refren:
I dok ja nisam tu
Pokraj nje da skupa predamo se snu
Svaku noć čujem glas
Koji zove dođi sreća čeka nas.

1 komentar: